وب سایت رسمی حسن خوشپور

برگرفته از یادداشت های شخصی در زمینه اقتصاد

وب سایت رسمی حسن خوشپور

برگرفته از یادداشت های شخصی در زمینه اقتصاد

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است


ایران به دنبال سهم خود از بازار جهانى نفت است و نیاز به منابع ارزى هم دلیل اصلی افزایش تولید ایران است. از طرفی بحران اقتصادی سال‌های گذشته فشار زیادی به منابع ارزی کشور وارد کرد و از سوی دیگر کاهش قیمت نفت در دو سال گذشته این فشار را مضاعف کرد. خصلت ذخایر نفتى ایجاب می‌کند برداشت از آنها در سطحى ثابت حفظ شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۶ ، ۱۳:۱۴
حسن خوشپور


گرچه حجم تولید نفت تا کنون مطابق پیش‌بینی‌های لایحه بودجه 1393 بوده است، اما قیمت پیش‌بینی شده محقق نشده و با کاهش فعلی قیمت نفت اگر بدون هیچ تدبیری روند فعلی را ادامه دهیم با کسری بودجه مواجه خواهیم شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۶ ، ۱۳:۰۹
حسن خوشپور


ویژگی‌ها و مشخصات اعضای تشکیل‌دهنده تیم‌ اقتصادی دولت هم متاثر از توانایی‌ها (تخصص و تجربیات) و طرز تفکر و باورهای اعضا از یکسو و هم نوع و ماهیت مسائل، مشکلات، ضرورت‌ها و اهداف اقتصاد کشور در سطح کلان و بازارهای کسب و کار، از سوی دیگر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۶ ، ۱۳:۰۶
حسن خوشپور


صرف‌نظر از اصول و مبانی ارزشی و سیاسی، آثار مخرب اقدامات پولشویی در ایجاد انحراف، ابهام و تحریف متغیرهای اقتصاد کلان بسیار وسیع و تعیین‌کننده است. تحریف و بی‌معنا شدن متغیرهای مزبور، سیاست‌های پولی و مالی دولت‌ها را هم تحت‌تاثیر منفی قرار می‌دهد و در سطح خرد، نتایج تحلیل هزینه- فایده اقتصادی و مالی را برای سرمایه‌گذاران و کارگزاران در بازارهای کسب و کار بی‌معنا می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۶ ، ۱۳:۰۲
حسن خوشپور